2008'in En iyi Modifiyeli Araçlar İçin Jantlarını SeçtiKYolculuk, ticaret ve poz vermeyi mümkün kılan jantlara dair kısa bir geçmiş:
3500 M.Ö.: İki tekerlekli arabalarda ilk jant kullanımı
2000 M.Ö.: Andronovalı at arabalarında ilk kollu jant kullanımı
1000 M.Ö.: Kelt at arabalarında demir jant kullanımı
1887 M.S.: Dunlop ilk lastiği üretiyor
1924 M.S.: Ettore Bugatti Type 35'te ilk aluminyum jantı kullanıyor
2005 M.S.: 34"lik deli saçması krom jantlar çıkıyor
Jantlar, yalnızca balata tozlarını taşımaktan fazlasını sunuyorlar. Bugün bir otomobilin jantları, onun görsel çekiciliğinde baş rol oynuyor. Yalnızca otomobil üreticileri değil, aksesuar satıcıları da yüzlerce değişik jant seçeneği sunarak kullanıcıların araçlarını zevklerine göre kişiselliştirebilmeleri için gece gündüz çalışıyor.
Standart çelik jantlara göre aluminyum ve magnezyum jantlar daha pahalılar fakat çok daha hafifler ve hafif bir jant, motorun çevirmek zorunda kaldığı daha az yük, dolayısıyla daha yüksek performans, daha düşük yakıt tüketimi ve daha iyi yol tutuş demek.
Bugün en ateşli jantların çoğunun en ateşli otomobillerin üstünde geldiğine şaşırmamak gerek, fakat hepsi de egzotik değiller. Car & Driver editörleri, piyasadaki en seksi 10 jantı sizler için seçti. İşte sıralama:
10. VW Golf GTI9. Porsche 911 GT3 RS8. Infiniti G377. Lamborghini Gallardo LP560-46. Lotus Exige S5. Audi S54. Chevrolet Corvette ZR13. Audi R82. Alfa Romeo 8C Competizione1. Ferrari 430 Scuderia